مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

«اردیبهشت هنر» در جهان نمای نیاوران+گزارش تصویری

يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 12:43
در طول هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه «اردیبهشت هنر» با نمایش آثار هنرمندان این مجموعه که در اردیبهشت ماه به جهان آمده اند یا رفته اند، میزبان علاقه مندان است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این نمایشگاه که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برپا شده، تعداد 5 اثر از گنجینه موزه های مجموعه نیاوران را در موزه جهان نما در معرض دید علاقه مندان به هنر قرار داده است.

سهراب سپهری، پرویز کلانتری، ژرژ براک و یاکوف آگام هنرمندانی هستند که آثارشان از گنجینه موزه ها خارج شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس این گزارش «اردیبهشت هنر» بهانه ای است تا برخی از هنرمندان مختلف را که در این ماه به جهان ما آمده اند یا رفته اند را در کنار هم قرار دهیم و از همنشینی آثارشان جدای از همه جغرافیا ها و سبک ها، تجربه های هنری شان را با هم ببینیم که چگونه از ایران تا کرانه های دور، جهان ذهنی و عینی را به هم پیوند داده و چیزی بر جهان زیسته بشر افزوده اند؛ هنرمندانی همچون سهراب سپهری و کلانتری که از طبیعت کویر ایران الهام گرفته اند و آن را به آنسوی مرزها برده اند تا هنرمندان هنر مدرن چون ژرژ براک و یاکف آگام که تصاویر خود را با موزه ها به ایران آورده اند.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه «اردیبهشت هنر» می توانند 28 اردیبهشت تا 3 خرداد 1402 از ساعت 9 تا 17 به موزه جهان نما مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

شناسه خبری: 3220
تاریخ انتشار: 1402/2/3112:43
هشتگ ها: #هفته میراث فرهگی

آخرین مطالب