مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

در نشست سفرنامه خوانی در مجموعه نیاوران عنوان شد:

سفرنامه ها بخش پررنگی از تاریخ ما را رقم زده اند+گزارش تصویری

يکشنبه 5 آذر 1402 - 09:47
چهل و ششمین جلسه سفرنامه خوانی با مهدی گوهری، با حضور محمد تاجران جهانگرد دوچرخه سوار شامگاه چهارم آذرماه 1402 در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این نشست مهدی گوهری فعال حوزه گردشگری اظهار داشت: عدم نوشتن و انتقال تجربیات به صورت سینه به سینه یکی از ضعف های ما در حوزه گردشگری است و سفرنامه ها منابع خوبی در این زمینه هستند.

او ادامه داد: سفرنامه ها بخش پررنگی از تاریخ ما را رقم زده اند و اکنون تبدیل به یک منبع مطالعاتی شده اند.

او توضیح داد: نوشتن و ثبت وقایع حین سفر بسیار ضروری است تا چرخه دانش قطع نشود؛ و سفرنامه ها تغییرات و روند آن را در طول زمان به ما نشان می دهند.

او گفت: نوع دیگر ثبت وقایع پادکست ها هستند و حس خوبی که از طریق پادکست منتقل می شوند باعث همسفر شدن با گردشگر می شوند.

گوهری افزود: دوچرخه درنظر وسیله ای ساده است اما می تواند تحولی در حوزه گردشگری ایجاد کند و به عنوان وسیله ای برای سفر مطرح است.

او گفت: 17 سال است آقای تاجران با دوچرخه سفر و پادکست هایش را در دل سفرهایش ضبط می کند.

گوهری تصریح کرد: ویژگی پادکست های تاجران ضبط آن به صورت بسیار ساده و غیر استودیویی است و او این پادکست ها را با گوشی خود ضبط کرده و هیچ ویرایشی روی آن انجام نمی دهد.

در ادامه این نشست محمد تاجران، جهانگرد دوچرخه سوار اظهار داشت: 17 سال است که سفر می کنم و تمام زندگی خود را با سفر به‌وسیله دوچرخه گذراندم.

او گفت: ثبت اتفاقات و سفر و آنچه بر گردشگر می گذرد بسیار ارزشمند است.

او توضیح داد: در ثبت وقایع سفرم مسیری که سعدی چگونه سعدی شد برای من بسیار مهم و الهام بخش بود و سعی کردم سفر را روایت کرده و تبدیل به گفتار نمایم.

او تصریح کرد: روایت حال من از سفر در تهیه پادکست ها بسیار مهم است. هیچکدام از پادکست هایم گفتگوی رسمی نیست و ویرایش نشده و روایت صادقانه من از حال و هوای سفرهایم است.

گفتنی است در این نشست قسمت 338 پادکست های مهدی تاجران که روایت و سیر و برخورد درونی او با وقایع حین سفرش به آمازون زیبا بود ضبط و رویا و خاطرات گردشگر در این پادکست روایت شد.

شناسه خبری: 3384
تاریخ انتشار: 1402/9/509:47
هشتگ ها: #سفرنامه خونی, #کاخ نیاوران, #گردشگری, #دوچرخه سواری

آخرین مطالب