معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در افتتاحیه نمایشگاه عفاف و حجاب مطرح کرد:

رونق تولید پوشاک ایرانی با استفاده از نقوش بومی و پارچه های دستباف/ نقش آفرینی هنرمندان در ترویج مد و هویت ایرانی

چهارشنبه 21 تير 1402 - 21:14
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ترویج مد و هویت ایرانی، استفاده از پارچه‌های دستباف و نقش‌های بومی را در رونق پوشاک ایرانی موثر دانست.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نقل از میراث آریا؛ رویداد نوراحجاب هم‌زمان با روز عفاف و حجاب در راستای حمایت از تولید، کارآفرینی و گسترش فرهنگ پوشش عفیفانه با همکاری مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مریم جلالی معاون میراث‌فرهنگی و هنرهای سنتی ظهر امروز چهارشنبه 21 تیرماه 1402 در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران افتتاح شد.

مریم جلالی پوشش را نماد زیست عفیفانه عنوان کرد و افزود: صنایع‌ستی و هنرهای سنتی کشور ریشه تفکر عمیق سبک زندگی ایرانی‌اسلامی است و در نقش‌ها، مواد اولیه، ترکیب و تولید محصول تمامی اقلیم‌های ایرانی تجلی زیست عفیفانه را شاهد هستیم.

 

اقلیم‌ها نشانگر این هستند که ما در تاریخ چه داشته‌ایم

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از تمامی تولیدکنندگان برای کمک در زمینه طراحی نقش‌ها و موتیف‌های بومی همچنین پارچه‌ها و دستبافته‌ها دعوت کرد و استفاده از پارچه‌های دستباف را کمکی برای رونق تولید پوشاک داخلی عنوان کرد.

او توجه ویژه به زیست عفیفانه و پوششی که حاکی از نظام نشانه‌شناسی‌ ایرانی‌اسلامی باشد را فرصتی برای هم‌گرایی کنشگران این عرصه دانست و ادامه داد: هنرمندان ما که به‌صورت خانواده محور تولید اثر می‌کنند، می‌توانند در ترویج مد ایرانی دارای هویت، نقش‌آفرینی داشته باشند.

جلالی برگزاری این نمایشگاه را گامی در راستای هم‌گرایی برای تولید و مصرف خانواده محور عنوان کرد.

زینب اختری مشاور امور زنان و خانواده همچنین حجت‌الاسلام مهران رهنما مشاور فرهنگی مرکز مقاومت بسیج در این رویداد حضور داشتند.

این رویداد 21 تا 23 تیرماه از ساعت 11 الی21 در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

شناسه خبری: 3260
تاریخ انتشار: 1402/4/2121:14
هشتگ ها: #رویداد نورا حجاب, #کاخ نیاوران, #معاون صنایع دستی

آخرین مطالب