مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه نیاوران در سه شاخص موزه برتر کشور شد

دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - 11:57
در شانزدهمین آیین انتخاب موزه‌های برتر و مراسم نکوداشت روز جهانی موزه که در خانه هنرمندان برگزار شد، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در سه شاخص «کودکان و نوجوانان» «مناسب سازی موزه ها برای استفاده معلولین و جانبازان » و «فعالیت در فضای مجازی» در میان موزه های دولتی بزرگ، توسط کمیته ملی موزه های ایران، رتبه برتر را کسب نمود.

 در شانزدهمین آیین انتخاب موزه‌های برتر و مراسم نکوداشت روز جهانی موزه که در خانه هنرمندان برگزار شد، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران  در سه شاخص «کودکان و نوجوانان» «مناسب سازی موزه ها برای استفاده معلولین و جانبازان » و «فعالیت در فضای مجازی» در میان موزه های دولتی بزرگ، توسط کمیته ملی موزه های ایران، رتبه برتر را کسب نمود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ؛ در این مراسم که در کارگروه ایکوم در با دعوت از همه دست‌اندرکاران موزه ها و نهادهای فعال در این حوزه برپا گردید، از بیژن مقدم، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ، تقدیر شد.
در شانزدهمین آیین داوری موزه های برتر پس از بررسی هیئت داوران و طبق آرای آن ها، کمیته ملی موزه ایران مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را به دلیل اقدامات انجام شده در شاخص  « معرفی » در سال 1402 و در میان موزه های دولتی بزرگ به عنوان «رتبه دوم » کشور برگزید. 
مجموعه نیاوران همچنین در سه شاخص « اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی » ، « نگهداری و حفاظت » و «شعار روز جهانی موزه آموزش و پژوهش»  رتبه سوم کشور را کسب کرد. 
گفتنی است برنامه انتخاب موزه‌های برتر همه ساله در هفته گرامیداشت میراث فرهنگی توسط کمیته ملی موزه‌های ایران «ایکوم» برگزار می‌شود و موزه‌های برتر سال در 14 شاخص مختلف انتخاب می‌شوند.

 

شناسه خبری: 3541
تاریخ انتشار: 1403/2/3111:57
هشتگ ها: #موزه برتر کشور 1403, #ایکوم ایران, #مجموعه نیاوران

آخرین مطالب