دبیر شورای انقلاب فرهنگی در « شب میراث فرهنگی ایران و تاجیکستان »

« زبان فارسی » حکمت بنیان است / « زبان مشترک » پیوندی تفکر محور بین ایران و تا جیکستان برقرار کرده

شنبه 5 اسفند 1402 - 05:42
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه گفت: زبان حامل فرهنگ است و حکمت، خرد، معرفت و فضیلت را با خود همراه می‌کند.

به گزارش روابط‌ عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نقل از خبرگزاری میراث‌آریا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در مراسم «شب میراث‌فرهنگی ایران و تاجیکستان»که امشب 4 اسفند در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در حال برگزاری است، گفت: پیوند اخوت بین ایران و تاجیکستان تحکیم بخشیده شده است. دو کشور زبان مشترک دارند و پیوندی تاریخی و حغرافیایی بین ایران و تاجیکستان برقرار کرده است.

او افزود: زبان فارسی یک پیوند تفکر محور بین ایران و تاجیکستان برقرار کرده است. زبان حامل فرهنگ است و حکمت، خرد، معرفت و فضیلت را با خود همراه می‌کند.

خسروپناه تاکید کرد: زبان‌فارسی حکمت‌بنیان و زبان تقویتِ خرد و حکمت است. فراموش نکنیم از حکمت و عقلانیت سخن می‌گوییم. ظهور این فرهنگ در سه‌تار و دیگر سازهای موسیقی است اما این ظهوری از ظهورات فرهنگ ایران و تاجیکستان است و منشا آن خرد است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی خاطرنشان کرد: رودکی و فردوسی را حکیم می‌دانیم و حکمت و عقلشان است که فضیلت‌ساز است. زبان فارسی علاوه بر پیوند تاریخی و جغرافیایی بین ایران و تاجیکستان پیوند بینشی و مَنِشی نیز ایجاد کرده است و امیدواریم این پیوند استمرار پیدا کند.

شناسه خبری: 3467
تاریخ انتشار: 1402/12/505:42
هشتگ ها: #مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران, #شب فرهنگی ایران و تاجیکستان

آخرین مطالب