برگزاری نمایشگاه "54 کاروانسرای جهانی ایران" در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

چهارشنبه 20 دی 1402 - 16:14
به بهانه ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی "54 کاروانسرای جهانی ایران" در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با همکاری خانه هنر دل افکن پنج شنبه 21 تا 23 دی ماه 1402 در تالار آبی مجموعه نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، از آنجایی که مهمترین بخش عملکردی حفاظت از داشته های ثبت جهانی، رسانه ای نمودن آن است و این امر از وظایف ذاتی مجموعه های میراثی می باشد، ایجاد بستر تعاملی و حفاظت مردمی در حفظ و نگهداری این داشته های ارزشمند کشوری با ویژگی های شاخص کالبدی، محتوایی و میراثی از اهداف مجموعه نیاوران در برگزاری این نمایشگاه است.

این رویداد به عنوان اولین رویداد نمایشگاهی است که با حضور چهره های پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان نوظهور، جوان و با استعداد از سراسر کشور و همچنین اساتید برجسته حوزه مطالعات و ثبت ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی با شیوه ای متفاوت و مدرن درباره کاروانسراهای ایرانی برگزار می شود.

این نمایشگاه در بر دارنده بیش از صد اثر هنری در رشته های مختلف هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، عکاسی، صنایع دستی و ... است که به معرفی همزمان 54 کاروانسرا همراه با ویژگی های زیستی و معماری بومی مردمان حاشیه کویر می پردازد.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه "54 کاروانسرای جهانی ایران" می توانند 22 و 23 دی ماه از ساعت 10 تا 17 به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند

شناسه خبری: 3438
تاریخ انتشار: 1402/10/2016:14
هشتگ ها: #54 کاروانسرای جهانی ایران, #مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران, #نمایشگاه

آخرین مطالب