سیدامیر مکی در نشست بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در مجموعه نیاوران عنوان کرد:

پهلوی نقشی جدی در تحکیم رژیم صهیونیستی داشته است/ نسل کشی ایرانیان در جنگ جهانی اول از اهداف کانون یهود بود+گزارش تصویری

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 10:52
سیدامیر مکی گفت: بررسی اسناد نشان می دهند که پهلوی نقشی جدی در تحکیم رژیم صهیونیستی داشته است و نسل کشی و کاهش جمعیت ایران در جنگ جهانی اول از اهداف کانون یهود بوده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران دوازدهمین نشست نیاوران با عنوان «بازخوانی اسناد لانه جاسوسی درخصوص ارتباط ایران و اسرائیل در عصر پهلوی» با حضور سید امیر مکی پژوهشگر تاریخ معاصر، حجت الاسلام مهران رهنما خانقاه مشاور فرهنگی مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمع دیگری از علاقه مندان و تاریخ دوستان در محل سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

مکی در این نشست ضمن بررسی ارتباطات دوران پهلوی (اول و دوم) با رژیم جعلی اسرائیل گفت: ذکر موضوع مکانیزم اصلی تولد اسرائیل و ارتباطاتی که در این خصوص وجود داشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: امروزه در بسیاری از رسانه ها صحبت از تولد اسرائیل در 75 سال قبل می شود؛ این در حالی است که این زایش، حداقل ریشه در 110 تا 120 سال قبل دارد.

او با اشاره به وقایع دوران انتهایی قاجار و اتفاقات جنگ جهانی اول که طی سال های 1914 تا 1918 به وقوع پیوسته توضیح داد: این اتفاقات از 3 جنبه قابل توجه است. نخست «سقوط تزار روسیه» و بعدی «اعلامیه بالفور در 1917» است؛ این اعلامیه تولد اصلی رژیم جعلی اسرائیل است و نشان از حمایت مطلق انگلستان آن زمان جهت تولید، توسعه و ایجاد کانون یهود در فلسطین اشغالی دارد.

او افزود: سومین جنبه «قرارداد 1919 وثوق الدوله» است که جای پای صهیونیست و این رژیم نژاد پرست در آن دیده می شد که درنهایت این قرارداد منتفی گردید.

او اظهار داشت: طی صحبت های خصوصی با رضاخان از او خواسته شده بود که باید به صورت مطلق به درخواست های انگلیس (قیم اسرائیل آن زمان) گوش کند و با روی کار آمدن رضاخان پایه های ارتباطی مهاجرت یهودیان جهان (بیرون منطقه) با ورود به ایران و رفتن به فلسطین اشغالی ایجاد و سرسلسله پهلوی عملا با این کار ضمانتی جهت تاسیس حکومت خود را  کسب نمودند.

این پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در اسناد سازمان لانه جاسوسی می بینیم سفارت امریکا  4 تا 5 هزار نفر کارمند مقیم و غیر مقیم  داشته و آنچنان فاصله محل خواب سفیر با دفتر کارش کمتر از 50 متر بوده که بتوانند تسلط کامل در اجرای اهداف خود داشته باشند؛ همچنین تعداد بالایی از نفرات سازمان سیا، نفرات مرتبط با موساد و نفرات مرتبط با پنتاگون به عنوان اعضای دیپلماتیک سفارت مشغول کار بوده اند.

او افزود: در بررسی اسناد شاهد آن هستیم که سال 1327 عملیات و شناسایی دوفکتو محمدرضا پهلوی نسبت به رژیم اسرائیل اتفاق افتاده، اما آنطور که اسناد بیان داشته اند اولین نمایندگی ایران در سال 1313 و در ابتدای دهه دوم سلطنت پهلوی اول، در اسرائیل فعالیت داشته است.

او ادامه داد: از نکات مهمی که در اسناد سفارت به دفعات به آن اشاره شده این است که رژیم اسرائیل به صورت دوفکتو اعلام شده بود و این حاکی از آن است که پهلوی دوم هم با ترس از اعتراض عمومی و کشورهای مسلمان همسایه، رسمیت رژیم اسرائیل را علنی ننموده بود.

او توضیح داد: در سال 1327 نماینده ما در سازمان ملل اسرائیل را به عنوان دوفکتو معرفی کرده یعنی حکومت ما اعلام کرده رژیم اسرائیل شناسایی شده اما به رسمیت علنی شناخته نشده است.

مکی اظهار داشت: در سال 1329 محمدرضا پهلوی در اولین مصاحبه خود در این باره رسما اعلام می کند که 11 سال پیش دوفکتو رژیم اسرائیل را اعلام کرده ایم. پس از آن در پی کودتا 28 مرداد 1332 و حمایت بی چون و چرای دول غربی و اسرائیل از این کودتا و باز شدن جای پای ماسون ها و و لابی های فراماسونری در کشور، محمدرضا در زمین آنها شروع به  بازی کرده و به صورت قطعی رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت.

او با اشاره به منابع یهودی که از کتاب تاریخ یهود ایران (نوشته حبیب لوی) استخراج شده، درخصوص به رسمیت شناختن و قدیس سازی صهیونیست در زمان رضاخان توضیح داد: در این سند اشاره شده «دوره سلطنت رضاخان برای یهودیان ایران نظیر زمان کوروش کبیر برای ما می باشد و عصر فرزند او محمدرضا نظیر عصر داریوش اول بوده است». این سند به ما ثابت می کند در سرسلسله پهلوی اول قطعا صهیونیست وجود داشته و یک تنیدگی و و وابستگی عظیم ارتباطی را باهم داشته اند.

او تصریح کرد: در سندی دیگر شاهد آن هستیم که کانون ملی یهود اعلام می کند «روز به سلطنت رسیدن رضاخان و نیز کودتای سوم اسفند 99 را به منزله روز احیای عظمت و اقتدار یهود می دانیم».

او اظهار داشت: در دوره رضا خان قانونی وضع شد که طی آن ایران محلل ورود یهودیان مهاجر به سرزمین موعود شد؛ و بر اساس این قانون باید به یهودیان مهاجر خارجی بعد از ورود به ایران آزادی کامل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعطا شود و پس از 2 سال اقامت در ایران، اوراق هویت رسمی ایرانی به آنان اعطا گردیده تا بتوانند ایران را به مقصد فلسطین اشغالی ترک نمایند.

او ادامه داد: توجیه انجام این امر این بوده که‌ دول استعماری می گفتند با توجه به اینکه جمعیت ایران یک سوم فرانسه است و فرانسه 40 میلیون نفوس و ایران 12 میلیون نفوس دارد، نه تنها مشکلی ایجاد نمی شود بلکه مشکل جمعیت ایران نیز حل می شود.

این پژوهشگر تاریخ معاصر توضیح داد: قحطی بزرگ فاجعه ای بود که برای میهن پرستان شکل گرفت و جمعیت ایران از حدود 20 تا 23 میلیون به 11 تا 13 میلیون رسید. این قحطی برنامه ای بود که طی آن نفوس ایرانی را ازبین بردند تا به اهداف خود برسند، از اینرو تا می توانستند جمعیت ایران را کم کردند.

او با اشاره به اینکه نبود غذا و غله، بردن غلات ما به خارج از کشور و یا جهت دول اشغالگر و بستن مرزها توسط دول متفق از برنامه های اجرای این قحطی بود، اذعان داشت: منابع استخراج شده در خصوص قحطی بزرگ ایران نشان می دهند که نسل کشی و کاهش جمعیت ایران در جنگ جهانی اول از اهداف کانون یهود بوده است.

او با اشاره به نقش فروغی ها درخصوص ارتباط ایران با رژیم اسرائیل گفت:  فروغی بزرگ از یهودیان عراق بود که به ایران مهاجرت کرد و پسرش محمدعلی فروغی اولین لژ فراماسونری در ایران را تاسیس نمودند. محمدرضا فروغی اولین نخست وزیر رضاخان، اولین نخست وزیر انتقالی محمدرضا پهلوی، آخرین نخست وزیر رضاخان و تحویل دهنده حکومت به محمدرضا و یکی از عوامل اصلی در این نقل و انتقالات بود.

این پژوهشگر تاریخ معاصر با بیان اینکه اسناد سفارت امریکا بسیار حائز اهمیت، خواندنی و موثق است خاطر نشان کرد: طی 250 سال گذشته سابقه نداشته روسای جمهور امریکا شب سال نو میلادی خارج از کشورشان باشند، اما در دی ماه سال 56 جیمی کارتر در جلسه ای 17 ساعته با حدود 410 نفر همراه در ایران و جشن سال نو را در کاخ نیاوران بوده است.

او با اشاره به یکی از اسناد سفارت آمریکا که توسط مامور گزارشگر سفارت در دیدار با علی امینی در سال 1337 آورده شده توضیح داد: امینی در این ملاقات اظهار داشته اعراب باید از بازی با مسئله اسرائیل دست بردارند و در عوض برای رسیدن به سازش، توافقی حاصل کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند از حمایت گسترده آمریکا برخوردار می شوند، متاسفانه ایشان نمی دانند که چگونه در مورد حسن نیتی که در آمریکا نسبت به آنها وجود دارد سرمایه گذاری کنند.

او ادامه داد: امینی در جایی دیگر می گوید که تلاش ویژه ای برای تسخیر مغزهای جوان مملکت باید صورت گیرد و آنها را در مسیر صحيح و پیشرفت از طریق کار سخت و وطن پرستی حقیقی قرار دهد. دهها نفر از جوانان به اسرائیل اعزام خواهند شد تا به مدت کافی در آن‌جا کار و زندگی کنند تا دید صحیح را بدست آورند و سپس به عنوان رهبران در ایران خدمت کنند. امینی امیدوار است که سرویس اطلاعات ایالات متحده بتواند در این مورد کمک نماید.

همچنین حجت الاسلام مهران رهنما مشاور فرهنگی مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص بازخوانی اسناد لانه جاسوسی درخصوص روابط ایران و اسراییل در عصر پهلوی گفت: رهبر انقلاب در دوره های گوناگون باز خوانی این اسناد را یاد آوری و مطالبه کردند و این امر مطالبه بیست و هشت ساله ی ایشان شاید باشد که تاکنون متاسفانه همتی برای این مهم انجام نشده است.

او تصریج کرد: این اسناد امروز در هشتاد جلد چاپ شده و باید بازخوانی شود تا دست آمریکا برای نسل نو رو شود و یکی از موضوعات مهم این اسناد درخصوص روابط ایران و اسراییل در عصر پهلوی است.

شناسه خبری: 3391
تاریخ انتشار: 1402/9/910:52
هشتگ ها: #کاخ نیاوران, #نشست بازخوانی اسناد لانه جاسوسی, #ایران

آخرین مطالب