مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران خبر داد:

راه اندازی نگارکده نیاوران

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 08:23
به زودی «نگارکده نیاوران» با هدف نمایش آثار فاخر گنجینه های نیاوران و همچنین آثار هنرمندان معاصر و جوان کشورمان، در مجموعه نیاوران راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، بیژن مقدم مدیر این مجموعه با اعلام این خبر گفت: گنجینه موزه های نیاوران منبع غنی از آثار با ارزش بالای فرهنگی و تاریخی هستند که به دلیل کمبود فضا در موزه ها امکان نمایش منظم این آثار وجود ندارد.

او ادامه داد: بر همین اساس طرح ایجاد و راه اندازی یک گالری که بتوان این آثار فاخر را درمعرض دید قرار داد در کارگروه فرهنگی مجموعه نیاوران به تصویب رسیده است.

او توضیح داد: تهیه طرح محتوایی و عملیات اجرایی این گالری در دست انجام است و قرار است این نمایشگاه دائمی در یکی از ساختمان های اداری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سابق راه اندازی شود.

مقدم با بیان اینکه بناها و آثار مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران روایتگر دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی هستند، اظهار داشت: ساختمان های موجود در مجموعه در گذشته کاربری محل زندگی و کار داشته اند و در زمان حاضر با توجه به اینکه این فضاها تبدیل به موزه شده و می بایست اصالت چیدمان وسایل و دکوراسیون به همان صورت گذشته حفظ شود، از اینرو امکان نمایش تمامی آثار موجود در مخازن به صورت منظم در سالن های موزه وجود ندارد و همین موضوع ما را بر آن داشت تا فضایی جهت نمایش آثار فاخر مخازن درنظر بگیریم.

او افزود: انتخاب آثار مناسب جهت نمایش به صورت موضوعی، قدمت تاریخی، ارزش فرهنگی و غیره توسط کارگروهی متشکل از مسئولین مربوطه و موزه داران مجموعه نیاوران انجام و پس از آن نحوه نمایش این آثار مشخص می شوند.

مدیر مجموعه نیاوران خاطرنشان کرد: پس از آماده سازی زیرساخت های لازم، «نگارکده نیاوران» در آینده نزدیک جهت بهره مندی علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ کشورمان درخدمت عموم خواهد بود.

او با اشاره به رویکرد این مجموعه جهت حمایت از هنرمندان تصریح کرد: همچنین با راه اندازی این «نگارکده» فرصتی فراهم خواهیم کرد تا هنرمندان، بویژه هنرمندان جوان کشورمان بتوانند آثار خود را در قالب نمایشگاه درمعرض دید عموم قرار دهند.

شناسه خبری: 3296
تاریخ انتشار: 1402/5/3008:23
هشتگ ها: #نگارکده نیاران, #مخزن موزه, #کاخ نیاوران

آخرین مطالب