برگزاری چهارمین نشست «یک عمر تجربه» با حضور استاد فائق توحیدی

يکشنبه 29 مرداد 1402 - 08:51
چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی «یک عمر تجربه» با حضور چهره فاخر میراث فرهنگی کشور، استاد فائق توحیدی باستان شناس و پژوهشگر، دوشنبه 30 مردادماه 1402 در مجموعه نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، از تیرماه سال جاری، مجموعه نیاوران با هدف استفاده از تجربیات خبرگان میراث فرهنگی کشور نشست هایی را تدارک دیده و از مفاخر، پیشکسوتان و چهره های ماندگار این حوزه دعوت می کند تا داشته هایشان را در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ دراختیار مخاطبان قرار دهند.

برهمین اساس چهارمین نشست یک عمر تجربه با حضور استاد فائق توحیدی، چهره ماندگار نخستین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی ایران برگزار می شود.

فائق توحیدی متولد 1324 در سردشت و کارشناس ارشد رشته باستان‌شناسی است. توحیدی عضو هیئت حفاری‌های دانشگاه لندن مطالعات شرق‌شناسی در غبیرا کرمان بوده است و سابقه شرکت در حفاری علمی دانشگاه تهران در دشت قزوين را هم در کارنامه دارد.

عضویت در هیئت بررسی‌های استان زنجان، کارشناسی بررسی و کاوش‌های باستان‌شناسی، سرپرستی هیئت بررسی و شناسايی استان خراسان، سرپرستی هیئت بررسی و شناسايی استان خراسان، سرپرستی کاوش‌ها و حفاری کاخ هشت بهشت اصفهان، عضويت در هیئت نظارت بر قانون معافیت صدور اشیای عتیقه، عضويت در شورای فنی دفتر آثار تاريخی سازمان میراث‌فرهنگی کشور و سرپرستی گروه بررسی و شناسايی شهرستان مشهد نیز از جمله فعالیت‌های توحیدی هستند.

انجام 16 کاوش در حوزه باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی مناطق مختلف کشور، ساماندهی اشیای موزه‌ها، فعالیت در چند مرکز آموزشی و... از جمله سوابق استاد توحیدی است.

کتاب های "فن و هنر سفالگری"، "مبانی هنرهای فلزکاری، سفالگری، نگارگری،  منسوجات، معماری، خط و کتابت"، "آشنائی با میراث فرهنگی- آموزش عمومی"، "راهنمای طراحی تخصصی یافته‌های باستانشناسی" (ترجمه) و ... از تالیفات وی است .

نشست یاد شده روز دوشنبه 30 مرداد ماه 1402 از ساعت 10 در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) تشکیل می شود و شرکت عموم علاقه مندان در آن آزاد است.

شناسه خبری: 3295
تاریخ انتشار: 1402/5/2908:51
هشتگ ها: #نشست یک عمر تجربه, #فائق توحیدی, #مفاخر میراث فرهنگی, #کاخ نیاوران

آخرین مطالب