"نوروز در گلستان" در کاخ موزه نیاوران+گزارش تصویری

يکشنبه 6 فروردين 1402 - 11:49
به مناسبت نوروز، نمایشگاه "نوروز در گلستان" در کاخ موزه اختصاصی نیاوران برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، مضمون آثار این نمایشگاه سلام های نوروزی در دوره قاجار می باشد که با همکاری مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و از گنجینه اسناد آن مجموعه یکم تا 12 فروردین برگزار شده است.

تصاویر به نمایش درآمده مربوط به زمان قاجار و دوره ناصری و سال های 1307 و 1310 می باشند؛ نوروز سال 1310  با ماه رمضان متقارن بوده است.

بر اساس این گزارش مراسم سلام نوروزی با حضور رجال دولتی و حکومتی و سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران برگزار و تقریبا تمامی سلام های نوروزی در کاخ گلستان و مقابل ایوان تخت مرمر برگزار می شده است؛ "سلام نوروزی" یکی از مراسم های آیین نوروز در دوران قاجار بوده که اهمیت ویژه ای داشته است.

نمایشگاه "نوروز در گلستان" تا 12 فروردین در کاخ موزه اختصاصی نیاوران میزبان علاقه مندان است.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز 1402 با پنج موزه فعال شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه اختصاصی و موزه خودروهای اختصاصی و همچنین باغ تاریخی نیاوران که روایتگر دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی می باشند، از تاریخ یکم تا 12 فروردین از ساعت 10 تا 21 میزبان علاقه مندان و گردشگران است و ورود به این مجموعه تا ساعت 19 امکان پذیر خواهد بود.

شناسه خبری: 3171
تاریخ انتشار: 1402/1/611:49
هشتگ ها: #نوروز 1402, #نوروز در گلستان

آخرین مطالب