برگزاری دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه در مجموعه نیاوران

شنبه 12 شهريور 1401 - 10:19
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور در مجموعه نیاوران برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نقل از میراث‌آریا، در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه که عصر چهارشنبه 9 شهریور 1401 به میزبانی معاونت گردشگری و مشارکت طرف روسی دیمیان سمیلی یتس رئیس اداره همکاری‌های بین‌المللی و یلیزاویتا آیدینیان رابط فدراسیون گردشگری روسیه با روس توریسم و نیز جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی در محل سالن کنفرانس این مجموعه نیاوران برگزار شد، صورتجلسه این کمیته امضا و موافقتنامه لغو روادید گروهی شهروندان ایران و روسیه در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به اینکه دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه توسعه همکاری‌های گردشگری دارد، از این رو با اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مورد قبول طرفین موجب افزایش ورود گردشگران روس به ایران خواهد شد.

تبادل دانش، آموزش، هتلداری، برگزاری نمایشگاه، تورآشناسازی و سرمایه‌گذاری از جمله مباحثی هستند که در قالب همکاری مشترک پیش رو دو کشور در مسیر عملیاتی شدن قرار خواهد گرفت.

همچنین بر اساس تفاهم‌ انجام شده تصمیم بر آن شد تا فهرستی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید طرفین معرفی تا به عنوان بازوی اجرایی صنعت گردشگری، مسیر عملیاتی توسعه گردشگری ایران و روسیه گشوده شود.

بر مبنای این تصمیم قرار شد تا طرف روسی، دفاتر خدمات مسافرتی 83 منطقه فدرالی این کشور و تمام آژانس‌های فعال شهرهای اصلی این کشور از جمله مسکو را برای همکاری با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران معرفی کند و نسبت به همکاری گسترده فعالان مربوطه اعلام آمادگی کرد.

با امضای پروتکل و صورتجلسه کمیته فنی مشترک گردشگری توسط مقامات حاضر دو طرف تصمیم بر آن شد با معرفی نماینده و نهاد هماهنگ‌کننده از هر دو کشور ارتباط مستمر به مظور پاسخ و ارائه راهکار برای خلاهای ارتباطی موجود برداشته شود.

بر این اساس یکی از چالش‌های اصلی ارتباط دو کشور که عدم آگاهی و اطلاع شهروندان روس از ظرفیت‌های گردشگری ایران است. برپایی تورهای آشناسازی و نیز دعوت از اصحاب رسانه، فعالان بخش خصوصی، چهره‌های معروف و نیز دانشجویان و افراد صاحب‌نظر در این حوزه در دستور کار دفتر بازاریابی قرار گرفت.

همچنین طرفین با دعوت از یکدیگر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و مسکو و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر فعالان بخش خصوصی هر دو طرف اعلام آمادگی کردند.

علاوه بر این پرداختن به موضوعات مختلف از جمله نیاز به سیستم یکپارچه بانکی برای تامین نیاز گردشگران خارجی، افزایش خطوط هوایی، کمک گرفتن از رسانه‌ها برای معرفی چهره واقعی و ظرفیت‌های گردشگری ایران، جذب سرمایه‌گذار و معرفی زمینه‌ها مساعد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و نیز ارائه شاخه‌های مختلف گردشگری کشور نیز در این نشست مطرح شد.

در پایان نیز بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌های تخصصی گردشگری نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود و تشریح ظرفیت‌های موجود با طرف روسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شناسه خبری: 3033
تاریخ انتشار: 1401/6/1210:19
هشتگ ها: #ایران, #روسیه, #مجموعه نیاوران, #کاخ نیاوران

آخرین مطالب