مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

برگزاری نشست تخصصی "نیاوران چگونه نیاوران شد"

دوشنبه 9 خرداد 1401 - 15:06
نشست تخصصی "نیاوران چگونه نیاوران شد" عصر 8 خرداد 1401 با حضور دکتر مجید تفرشی، تاریخ نگار و پژوهشگر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، دکتر مجید تفرشی، تاریخ نگار و پژوهشگر در نشست تخصصی "نیاوران چگونه نیاوران شد" با تشریح وقایع مهم سیاسی دربار پهلوی بین سال های 1342 تا انقلاب اسلامی با بیان این مطلب گفت: به طور معمول در بررسی تاریخ و موجودی کاخ های سلطنتی و اماکن تاریخی به جنبه های هنری و موزه داری توجه می شود و چیزی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد تحولات تاریخی است که در بستر این فضا رخ داده است.

در این نشست، به تشریح تحولات سیاسی، نظامی و فرهنگی رخ داده در کاخ نیاوران در این بازه زمانی پرداخته شد و علل گذار از کاخ مرمر و سعدآباد به نیاوران و تبدیل شدن این کاخ تابستانی به اقامتگاه دائمی خانواده پهلوی طی ده سال آخر حکومت تا انقلاب اسلامی بررسی شد.

گفتنی است نخستین نشست از سلسله نشست های تخصصی نیاوران به همت واحد پژوهش این مجموعه تشکیل و در مناسبت های آتی، وقایع مهم تاریخی نیاوران جهت استفاده علاقه مندان و تاریخ پژوهان بررسی شده تا فعالیت ها علاوه بر ابعاد فرهنگی، میراثی و گردشگری، تاریخ معاصر را نیز به صورت تخصصی دربرگیرد.

شناسه خبری: 2951
تاریخ انتشار: 1401/3/915:06
هشتگ ها: #برگزاری نشست تخصصی %22نیاوران چگونه نیاوران شد%22

آخرین مطالب