مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت روز نیاوران

شنبه 7 خرداد 1401 - 15:01
به مناسبت ششم خرداد سالروز ثبت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در فهرست آثار ملی کشور، ویژه برنامه هایی جهت گرامیداشت این روز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، رونمایی مجازی از سند ثبتی این مجموعه و ویدئو کلیپ تهیه شده با عنوان "سرزمین مادران" که همسو با شعار امسال مجموعه با عنوان "نیاوران برای مادران" توسط گروه بین المللی عجم تهیه و اجرا شده، از جمله این برنامه ها است.

اجرای گام اول پروژه معرفی مجموعه با فناوری های AR و VR (واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) و تور مجازی بازدید از این مجموعه دیگر برنامه ها هستند که با هدف استفاده از فناوری های نوین جهت آشنایی گردشگران و مخاطبان با این مکان تاریخی و فرهنگی انجام شده است.

همچنین به مناسبت روز نیاوران، مریم جلالی مدیر این مجموعه با حضور در کاخ موزه ها و اهدای هدیه به موزه داران، راهنماها و همچنین مراقبان آثار، از زحمات آنان جهت معرفی، حفاظت و حراست از میراث فرهنگی کشورمان و خدمات رسانی مطلوب به گردشگران تقدیر نمود.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در تاریخ 6 خرداد سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد تا همسو با دیگر بناهای ثبت ملی شده کشورمان، صیانت و حفاظت از داشته های تاریخی و فرهنگی موجود در آن به نحو مطلوب انجام شود.

شناسه خبری: 2950
تاریخ انتشار: 1401/3/715:01
هشتگ ها: #اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت روز نیاوران

آخرین مطالب