مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

امضای تفاهم نامه همکاری بین مجموعه نیاوران و بنیاد ایران شناسی

پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 20:04
همزمان با دومین روز از هفته میراث فرهنگی، عصر 29 اردیبهشت 1401 تفاهم نامه همکاری آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی بین مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و بنیاد ایران شناسی امضا شد.

همزمان با دومین روز از هفته میراث فرهنگی، عصر 29 اردیبهشت 1401  تفاهم نامه همکاری آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی بین مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و بنیاد ایران­ شناسی امضا شد.

 

به‌گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این تفاهم نامه که به امضای مریم جلالی، مدیر این مجموعه و شیدا مهنام، معاون اطلاع رسانی و همکاری های بین المللی بنیاد ایران شناسی رسید، دو طرف بر گسترش و تعمیق تبادلات فرهنگی بین دو مجموعه تاکید کردند.

 

مریم جلالی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: ما با شعار نیاوران برای مادران، نیاوران برای تهران، نیاوران برای ایران و نیاوران برای جهان فعالیت خود را در سال جدید آغاز کردیم؛ لحظه امضای این تفاهم نامه را به فال نیک می گیریم؛ چرا که می توانیم با همکاری بنیاد ایران شناسی، در راستای نیاوران تر شدن نیاوران و ایرانی تر شدن ایران قدم برداریم.

 

وی اظهار داشت: داشته های فرهنگی نیاوران اعم از منقول و غیر منقول و میراث ناملموسی که تاریخ برای اینجا به ارمغان گذاشته می تواند در راستای ماموریت بنیاد ایران شناسی همگرایی بیشتری ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: شعار ما با عنوان "نیاوران برای مادران" به معنای نیاوران برای کسانی است که رشد دهنده هستند، باعث زنده بودن و پرورش می شوند و درواقع یک تعبیر دیگری از ایران است و امیدواریم بتوانیم با موفقیت در این مسیر گام برداریم.

 

در ادامه این آیین شیدا مهنام، معاون اطلاع رسانی و همکاری های های بین المللی بنیاد ایران شناسی افزود: باعث افتخار است که به نمایندگی از بنیاد ایران شناسی، امروز در جمع تاریخی و فرهنگی و ارزشمند مجموعه نیاوران حضور دارم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سه رسالت مهم داریم توضیح داد: رسالت اول حفاظت، صیانت و حراست از داشته هایمان است و هرکدام در هر جایگاهی که هستیم باید در جهت نیل به آن کوشش نماییم.

 

وی افزود: رسالت دوم ما به اشتراک گذاشتن داشته های تمدنی و فرهنگی میهنمان است و در فضای جدیدی که جفای بین الملل به کشور متمدن ما وارد می شود، این داشته ها و هویت ارزشمندمان است که می تواند گفتمان های ارزشمند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را برای ما به ارمغان آورد.

 

معاون اطلاع رسانی و همکاری های های بین المللی بنیاد ایران شناسی اظهار داشت: رسالت سوم ما آموزش نسل جدید و انتقال این داشته ها به کودکان و مادران سرزمینمان است.

 

وی گفت: بخش ویژه ای در بنیاد ایران شناسی درخصوص جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام راه اندازی شده که به نقش مادران در انتقال این میراث ناملموس و نگهداری و حراست از داشته ها و انتقال به نسل های آینده تاکید دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا می توانیم با این شعار زیبای "نیاوران برای مادران" همکاری های بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم و برای بنیاد ایران شناسی همکاری های از این دست جای بسی افتخار دارد.

 

همچنین در حاشیه امضای تفاهم نامه برنامه زنده موسیقی و خیام خوانی توسط گروه بین المللی عجم اجرا شد.

 

گفتنی است "ترویج، معرفی و انعکاس ارزش های میراث فرهنگی و گردشگری"، "تعمیق شناخت ارزش‌های میراث فرهنگی و گردشگری"، "فرهنگ‌سازی صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی" و "زمینه‌سازی فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزة میراث، گردشگری و ایران‌شناسی" از اهداف امضای تفاهم نامه یاد شده است.

شناسه خبری: 2872
تاریخ انتشار: 1401/2/2920:04
هشتگ ها:

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف

آخرین مطالب