مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

قرآن به همراه ترجمه و تفسیر انگلیسی در کوشک احمد شاهی

شنبه 21 تير 1393 - 11:01
این کتاب شریف به همت یکی از دانشمندان شیعه پاکستان به نام استاد سید ولی میر احمد علی به طبع رسیده است.

این کتاب شریف به همت یکی از دانشمندان شیعه پاکستان به نام استاد سید ولی میر احمد علی به طبع رسیده است. درحدود 50 سال قبل با توجه به هجمه هایی که از طرف بعضی از جریان های فکری به تشیع از بابت تحریف قرآن می شده و اینکه از منظر علمای شیعه تا آنزمان ترجمه و تفسیر کامل قرآن به زبان انگلیسی در دسترس نبوده، این اندیشمند بزرگوار اقدام به جمع آوری و چاپ این اثر گرانقدر نمود.

در انتهای کتاب در فصلی مجزا، اجازات مترجم و ناشر از مراجع وقت و همچنین فتوای 4 تن از مراجع بزرگ تقلید حضرات آیات میلانی، خوئی، شاهرودی و حکیم در رابطه با عدم تحریف قرآن و ادله آن و همچنین دلایل اثبات مذهب تشیع و همچنین شجره نامه حضرت پیامبر (ص) و ائمه معصومین از حضرت آدم (ع) تا حضرت مهدی (عج) در کنار شجره نامه سایر خلفای اسلامی از خلفای ثلاثه تا خلفای اموی و عباسی ذکر گردیده است.

این کتاب شریف در سال 1964 میلادی در شهر کراچی پاکستان در 2000 صفحه به چاپ رسیده است و اطلاعاتی از نحوه قرار گرفتن آن در دربار پهلوی در دسترس نیست.

کتاب حاضر که متعلق به مخزن کوشک احمدشاهی می باشد، به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در کوشک احمدشاهی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

گردآورنده: هادی درودیان

شناسه خبری: 1208
تاریخ انتشار: 1393/4/2111:01
هشتگ ها:

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف

آخرین مطالب