رونمایی از کتاب "قصه گل های قالی" در موزه کتابخانه نیاوران

يکشنبه 19 تير 1401 - 10:19
به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و عید قربان، کتاب "قصه گل های قالی" در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران رونمایی و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این کتاب که متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی است و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته، نوشته نادر ابراهیمی و با تصویرسازی نور الدین زرین کلک منتشر شده است.

در کتاب قصه گل های قالی نویسنده به طرز ماهرانه ای نقش قالی را با تار و پود خیال می بافد و به معرفی فرش زیبای ایرانی در قالب قصه ای کودکانه‌ می‌پردازد و در آن داستانی خیالی از پیدایش نخستین قالی و آشنایی با نقش قالی های زیبای ایران بیان می شود.

روایت داستان کتاب به این گونه است که هزاران سال پیش در یکی از روستاهای کرمان چوپانی با زن و دو فرزندش زندگی می کرد. سالی خشکسالی می شود و چوپان ناچار خانواده اش را با مقداری آذوقه در روستا تنها می گذارد و خود برای پیدا کردن غذا برای گوسفندانش به سرزمین های شمالی می رود. وقتی که خشکسالی تمام می شود و به خانه بر می گردد گل ها، درختان، جانوران، کوه ها و دریاها را با نخ به شکل قالی می بافد تا به دو دخترش آنچه را که دیده است نشان دهد.

"پهلوان پهلوانان؛ پوریای ولی"، "باران، افتاب و قصه کاشی"، "بزی که گم شد"، "سنجاب ها"، "من راه خانه را بلد نیستم" و "دور از خانه" از جمله کتاب های این نویسنده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستند.

علاقه مندان جهت دیدن این اثر می توانند تا 28 تیرماه همه روزه از ساعت 9 تا 19 به موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه کنند و ورود به مجموعه تا ساعت 17 می باشد.

شناسه خبری: 2995
تاریخ انتشار: 1401/4/1910:19
هشتگ ها: #نمایشگاه, #نادر ابراهیمی, #نور الدین زرین کلک, #قصه گل های قالی, #کتاب, #معرفی کتاب, #موزه کتابخانه نیاوران, #روز ادبیات کودک و نوجوان

آخرین مطالب