برگزاری نشست شورای سیاست گذاری علم و فرهنگ در مجموعه نیاوران

پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 14:43
پانزدهمین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی شورای سیاست گذاری علم و فرهنگ در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

پانزدهمین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی شورای سیاست گذاری علم و فرهنگ در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، عصر ۲۱ اردیبهشت ماه 1401 این مجموعه میزبان اساتید و صاحبنظران حوزه های مختلف و با موضوع سبک زندگی و دیپلماسی علم بود.

 

گفتگو و تبادل نظر پیرامون مباحث مربوط به انسان شناسی و سبک زندگی و رابطه انسان با علم، محور اصلی نشست یاد شده بود.

 

در این جلسه آیات پایانی سوره مبارکه فجر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و اساتید در خصوص وجدان اخلاقی سخن گفتند. بر اساس آیات یادشده بیان گردید وجدان به معنای وجود است و نفس و روح انسان به خدا باز می گردد؛ انسان دارای نفوس لوامه، اماره و مطمئنه است و اگر در جهت حق حرکت کند نفس مطمئنه خواهد داشت.

 

این آیات نشان می دهند تمام صفات انسان الهی است. راه قرآن، راه تزکیه نفس است و کسی که نفس خود را تزکیه کرده باشد اهل رستگاری است.

 

در ادامه این جلسه و به دنبال مباحث انسان شناسی، مباحث مربوط به دیپلماسی علمی نیز مطرح شد و از آن به عنوان دوستی بین کشورها یاد شد و مباحثی که در حوزه بین المللی در آن دنبال می شود همچون فناوری های نوین مورد بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است سلسله نشست های پیش گفته از سوی مرکز گفتگوهای ملل راه ابریشم تدارک دیده شده و به صورت ماهانه برگزار می شود و این دوره از نشست به میزبانی دکتر مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و با حضور اساتیدی چون دکتر محمدمهدی مظاهری، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر علی اکبر موسوی موحد، دکتر علی افخمی، دکتر علی اقبالی، دکتر علیرضا صالحی، دکتر مهران حبیبی رضایی، دکتر مجتبی مشیری، دکتر مریم خالصی، دکتر زهرا اسماعیلی تبار، روح الله کلامی، زهرا ابراهیمی و میلاد ذاکری نژاد برگزار شد.

شناسه خبری: 2859
تاریخ انتشار: 1401/2/2214:43
هشتگ ها:

آخرین مطالب