آغاز فعالیت دفتر آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز در مجموعه نیاوران

يکشنبه 14 فروردين 1401 - 08:18
دفتر دائمی آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز عصر جمعه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران آغاز به کار کرد.

دفتر دائمی آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز عصر جمعه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران آغاز به کار کرد.

 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، دفتر آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کاخ نیاوران و مؤسسه جهانی عید نوروز با همکاری بنیاد ملل نوروز راه‌اندازی شد.

 

مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در مراسم راه‌اندازی این دفتر، میزبان امیر عبدی‌پور رئیس موسسه جهانی عید نوروز و دبیرکل بنیاد ملل نوروز، ناصر رضایی عضو هیئت مدیره بنیاد ملل نوروز، کامبیز روشن روان رئیس و دبیر هنری جشنواره‌های موسیقی بنیاد ملل نوروز، فاضل جمشیدی مشاور هنری مؤسسه جهانی عید نوروز، علیرضا باستانی مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های رسانه‌ای مؤسسه جهانی عید نوروز و سینا مضیفیان مشاور رسانه‌ای بنیاد ملل و مؤسسه جهانی نوروز بود.

 

مدیر کاخ نیاوران در این مراسم گفت: «مجموعه نیاوران می‌تواند جزیره کوچک فرهنگی باشد. نوروز تلاقی جهان اکبر «انسان» و جهان اصغر «طبیعت» است و این یک داشته و سرمایه ملی است. رویکردهای میراث‌فرهنگی با حضور مهندس ضرغامی و دکتر دارابی در حوزه فرهنگ سازمانی تغییر پیدا کرده است و میراث‌فرهنگی را می‌توانیم به منزله سرمایه فرهنگی تلقی کنیم.»

 

حاضران این جلسه، شروع فعالیت دفتر آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز را آغازگر نشست‌های فرهنگی و علمی برای همه افرادی دانستند که دغدغه نوروز و فرهنگ نوروز ملی دارند. همچنین از دیگر مباحث مطرح شده می‌توان به دیپلماسی نوروز اشاره کرد که زیرشاخه دیپلماسی فرهنگی است.

 

امیر عبدی‌پور رئیس مؤسسه جهانی نوروز و دبیرکل بنیاد ملل نوروز در این مراسم گفت: «نوروز میراث گرانقدری است که از نیاکان به ما رسیده است و ما در این مؤسسه در پی حفظ آن به عنوان یک مدار اخلاقی هستیم. می‌توانیم با افتخار بگوییم هزاران سال است که نوروز با کشور ما همراه بوده، نوروز به عنوان یک رویداد عمیق فرهنگی به حساب می‌آید و این دارایی بسیار با ارزش است و ما موظف به خلق رویکردهای هنرهای فرهنگی در این زمینه هستیم.»

شناسه خبری: 2826
تاریخ انتشار: 1401/1/1408:18
هشتگ ها:

آخرین مطالب