مادرانی از سراسر کشور مهمان افتخاری کاخ موزه نیاوران شدند

سه شنبه 9 فروردين 1401 - 19:56
گروهی از خانواده‌های ایرانی به همراه مادرانشان در راستای شعار «نیاوران برای مادران» مهمان افتخاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شدند.

گروهی از خانواده‌های ایرانی به همراه مادرانشان در راستای شعار «نیاوران برای مادران» مهمان افتخاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شدند.

 

به‌گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در ادامه تحقق شعار «نیاوران برای مادران» در روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ به صورت نمادین شش خانواده ایرانی از اقصی نقاط کشور به شکل رایگان، مهمان نوروزی این مجموعه شدند و از موزه‌ها بازدید کردند.

 

در ادامه این برنامه مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز با خیرمقدم به مادران و خانواده‌های آنان برای حضور در این مجموعه بیان کرد: «خانواده‌هایی که در این برنامه حضور دارند به نوعی نماینده تمام بازدیدکنندگان شهر تهران به شمار می‌آیند و این برنامه نیز در راستای تکریم جایگاه مادر برگزار می‌شود.»

 

جلالی با تشریح جایگاه مادر در خانواده و جامعه گفت: مادران در حوزه‌های مختلف از جمله تربیت، کارآفرینی، رشد و تولید نقش مهمی ایفا می‌کنند و اگر فرزندان آموخته‌هایی را فرا می‌گیرند از همان قصه‌های مادرانه، این مبحث تربیتی آغاز می‌شود.

 

او با اشاره به اهمیت جایگاه مادران در تربیت فرزندان عنوان کرد: «فرزندان این مادران می‌توانند در آینده همیاران میراثی مراکز فرهنگی از جمله مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شوند، زیرا مادران در انتقال مفاهیم میراث‌فرهنگی ناملموس موثرترین هستند.

 

جلالی با قدردانی از خانواده‌هایی که از شهرهای مختلف برای بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به تهران سفر کردند، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در نوروز ۱۴۰۱ با شعار «نیاوران برای مادران» با اجرای برنامه‌های متعدد در حال برگزاری است که هدف اصلی نیز تکریم جایگاه مادر است.»

 

مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران خاطرنشان کرد: «مادران در زمینه‌های مختلف اقتصاد، کارآفرینی و تولید نقش مهمی در کشور دارند و همه این موارد با تربیت فرزندان صالح که از کودکی با قصه گویی، آشپزی و دیگر آموزش‌ها همراه بوده، محقق می‌شود.»

 

در ادامه برنامه «نیاوران برای مادران» خانواده‌ها به همراه مادران خود از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به صورت رایگان بازدید کردند و در جایگاه دست بوسی مادرانه، نیز عکس یادگاری گرفتند.

 

این مجموعه همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در راستای تحقق اهداف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جشن نوروزگاه و رویدادهای مختلفی را با شعار «نیاوران برای مادران» از یکم تا دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار کرده است.

شناسه خبری: 2817
تاریخ انتشار: 1401/1/919:56
هشتگ ها:

آخرین مطالب