قائم مقام وزیر میراث فرهنگی:

برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای داریم/ درهای موزه باید روی مردم باز شوند

سه شنبه 14 دی 1400 - 20:22
مراسم تودیع و معارفه مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با حضور علی دارابی قائم مقام و معاون وزیر میراث‌فرهنگی وجمعی از مسئولان این وزارتخانه امروز سه شنبه 14 دیماه 1400 در این مجموعه فرهنگی‌تاریخی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با حضور علی دارابی قائم مقام و معاون وزیر میراث‌فرهنگی وجمعی از مسئولان این وزارتخانه امروز سه شنبه 14 دیماه 1400 در این مجموعه فرهنگی‌تاریخی برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این مراسم که با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها، امیر رضا شریف نیا مدیر سابق مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و جمعی از مسئولان موزه‌ها و واحدهای این مجموعه بود، حکم انتصاب قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مریم جلالی ابلاغ شد.

 

دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در این مراسم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و یادواره شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی با قدردانی از شریف نیا مدیر سابق مجموعه بیان کرد: آنچه که دارای اهمیت است تحقق شعار موزه ها یعنی "درهای باز به روی مردم" است و برای این کار می بایست برنامه های ویژه ای در موزه ها برای مناسبت های مختلف تدارک دیده شود. مجموعه نیاوران نیز باید در این زمینه پیشگام باشد.

 

دارابی با اشاره جایگاه تاریخی ایران اسلامی گفت: آنچه که امروز در میراث فرهنگی به آن افتخار می کنیم به خاطر پیشینه کهن ایران در این است. از اینرو کارهای مرمتی و حفاظت و نگهداری این میراث کهن باید در اولویت قرار گیرد و بر اساس هماهنگی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جهت تحقق این موضوع قدم برخواهیم داشت.

 

 قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی افزود: موضوع نوروز از اهمیت خاص و ویژه‌ای برای ما برخوردار است. بدنبال آن هستیم تا ویژه برنامه نوروز‌ ۱۴۰۱ پر شور برگزار شود و مردم از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.

 

در ادامه این مراسم محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها با اشاره به اهمیت مجموعه نیاوران گفت: «مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی در اختیار دارد چه به لحاظ موقعیت و تاریخ و چه به لحاظ بناها و آثار تاریخی موجود در موزه ها. چراکه همه این موارد یک سرمایه بی بدیل در کشور و شهر تهران است. علاوه بر آن کارشناسان و همکاران این مجموعه با تلاش خود در طول این سال ها موجب شدند سرمایه مضاعف برای این مجموعه ایجاد شود.

 

در ادامه مریم جلالی مدیر جدید مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با تقدیر از حسن اعتماد قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی برای تصدی این پست گفت: وقتی می گوییم مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این یعنی معناسازی پس تکروی، تفکر انفرادی و نگاه تک ساحتی محکوم به فناست. در این مجموعه باید به همه چیز نگاه کرد. این نگاه باعث همگرایی و هم افزایی در مجموعه می شود. علاوه بر آن کارشناسان، راهنمایان و مرمتگران هم جزئی از این مجموعه هستند چون ترکیبی از دانش، توانش، تجربه و غیرت هستند.

 

جلالی در پایان گفت: تنها چیزی که در حوزه فرهنگ قدر و قیمت دارد انگیزه است و اگر اشتیاق و انگیزه هر جایی باشد رنگ و لعاب دیگری به فعالیت ها می دهد. اگر هدف گذاری و نشانه گذاری درست اتفاق بیفتد با تدبیر، تدارک و تقدیر ان شاء اله بتوانیم در این مجموعه فرهنگی تاریخی با اتکا به این نگاه که میراث فرهنگی یک سرمایه در گردش است، ارزش افزوده ایجاد کنیم و رویکرد تازه ای برای کارکرد موزه های این مجموعه پیدا کنیم.

 

امیر رضا شریف نیا مدیر سابق مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، نیز ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران و مسئولان حاضر و همچنین پرسنل این مجموعه فرهنگی تاریخی‌، توضیحاتی در مورد عملکرد سه ساله خود در این مجموعه ارائه کرد.

شناسه خبری: 2752
تاریخ انتشار: 1400/10/1420:22
هشتگ ها:

آخرین مطالب