مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

طی نوروز 1402 انجام می شود؛

برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی متنوع در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 16:17
در ایام نوروز 1402، ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی با نگاه ویژه به کودکان، جهت استقبال از گردشگران و بازدیدکنندگان مجموعه نیاوران تدارک دیده شده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، استقبال از گردشگران با اجرای ساز دهل، اجرای برنامه نقالی، اجرای گروه های آیینی اسب چوبی، کرمانجی و خراسانی و دف نوازان کردستان از جمله این برنامه ها است.

نمایش خیمه شب بازی، برنامه میدانی کودک با محتوای عروسک های تن پوش، مردان نقره ای، مفاخر و ننه سرما و برنامه آموزشی حافظان کوچک میراث با محتوای بازی، روایت قصه های آیینی،  کاشت گل، ساخت عروسک های ثبت ملی شده و نقاشی از جمله برنامه هایی است که برای کودکان و نوجوانان در طول ایام نوروز پیش بینی شده است.

کارگاه آموزشی مرمت و نگهداری آثار تاریخی برای کودکان و نوجوانان دیگر برنامه تدارک دیده شده برای کودکان است. در این کارگاه نکات آموزشی در حوزه حفاظت پیشگیرانه و ایمنی میراث فرهنگی و آداب بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی و آیین نگهداری از آنها به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

نمایش روند مرمت یک اثر تاریخی، تمرین عملی مخاطبین در نگهداری اشیا عتیقه موجود در منازل و بازی های مدل جهت تمرین بازیابی و تعمیر یک شی دیگر بخش های این کارگاه هستند.

فعال نمودن میز تاریخ با هدف پاسخگویی به سوالات تاریخی بازدیدکنندگان و علاقه مندان دیگر برنامه ای است که جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران تدارک دیده شده است.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با پنج موزه فعال شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه اختصاصی و موزه خودروهای اختصاصی و همچنین باغ تاریخی نیاوران که روایتگر دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی می باشند، در ایام نوروز از تاریخ یکم تا 12 فروردین 1402 از ساعت 10 تا 21 میزبان علاقه مندان و گردشگران است و ورود به این مجموعه تا ساعت 19 امکان پذیر خواهد بود.

شناسه خبری: 3161
تاریخ انتشار: 1402/1/316:17
هشتگ ها: #نوروز ۱۴۰۲, #برنامه های فرهنگی

آخرین مطالب