مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

آماده سازی مجموعه نیاوران برای استقبال از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی+گزارش تصویری

يکشنبه 28 اسفند 1401 - 12:23
با انجام اقدامات مختلف فنی، عمرانی و مرمتی، مجموعه نیاوران برای استقبال از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی مهیا شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازطراحی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه، بروز رسانی دستگاه های فروش بلیط الکترونیک مجموعه، اصلاح و به روز رسانی پانویس آثار موزه ها و تعمیر و تجهیز سیستم روشنایی سقف کاخ موزه اختصاصی نیاوران از اقدامات انجام شده است.

ایجاد بخش کودک مجزا در مجموعه با برگزاری غرفه های بازی و کارگاه های آموزشی مختلف به منظور آشنایی کودکان با میراث ملموس و ناملموس کشور و ثبت خاطره خوش از حضور کودکان و نوجوانان در محیط موزه، برگزاری "دوازدهمین نمایشگاه ملی عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات"  و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که مجموعه جهت رفاه حال گردشگران تدارک دیده است.

بهسازی و رنگ آمیزی پایه های چراغ و تعویض حباب لامپ های محوطه، بهسازی و آماده سازی سرویس های بهداشتی، بهسازی و زیباسازی برکه کاخ نیاوران و تعیین محدوده و مسیر بازدید برای گردشگران جهت جلوگیری از ورود بازدیدکنندگان به داخل چمن های محوطه دیگر اقدامات مجموعه نیاوران جهت استقبال از بازدیدکنندگان است.

نظافت و پاکسازی فضای داخل موزه ها، تهیه لامپ های SMD جهت تامین روشنایی مناسب و استاندارد کاخ موزه ها، رفع عیوب دستگاه های کاور کفش اتوماتیک موزه کتابخانه اختصاصی، بازبینی و رفع نقایص سیستم حفاظت الکترونیک مجموعه و خروج اموال اضافی و اسقاطی از مجموعه بخش دیگری از فعالیت های انجام شده هستند.

تجهیز سیستم رادیو به منظور معرفی موزه ها و اطلاع رسانی به مخاطبین در طول روزهای نوروز، طراحی و نصب بنر بهای بلیط و توصیه های ضروری برای بازدیدکنندگان و تهیه بج های شناسایی برای کارمندان در طول عید نوروز از جمله کارهایی هستند که جهت پذیرایی هرچه بهتر از بازدیدکنندگان انجام شده است.

بهسازی فضاهای عمومی اعم از  پاکسازی فضاها، گلکاری، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، کاشت چمن، روشنایی محوطه، تزئینات فضاهای عمومی و آراستگی آن بخش دیگری از فعالیت های این مجموعه جهت استقبال از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی هستند.

همچنین این مجموعه به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به بازدیدکننگان نوروزی، طی طرحی اقدام به جذب همیاران موزه در رشته های مرتبط با موزه و میراث فرهنگی در طول ایام نوروز نموده است.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز با برپایی دو نمایشگاه با عنوان های "نوروز در گلستان" در کاخ موزه اختصاصی نیاوران و "عروسک های بومی کشورهای حوزه نوروز" در موزه کوشک احمدشاهی تا 12 فروردین 1402 میزبان علاقه مندان است.

شناسه خبری: 3146
تاریخ انتشار: 1401/12/2812:23
هشتگ ها: #نوروز 1402

آخرین مطالب