به مناسبت روز درختکاری؛

برگزاری نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی "ریشه در خاک"+گزارش تصویری

سه شنبه 16 اسفند 1401 - 13:01
به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان "ریشه در خاک" بعداز ظهر 15 اسفند 1401 در تالار آبی مجموعه نیاوران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سید یوسف مرادی رییس دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و جمعی از هنرمندان، علاقه مندان و فعالان محیط زیست برگزار و در حاشیه آن یک اصله نهال میوه به صورت نمادین با هدف احیاء و جوانسازی باغ و کمک به حفظ تنوع زیست محیطی و پرندگان در باغ تاریخی نیاوران کاشته شد.

در این نمایشگاه 70 اثر نقاشی، عکاسی و مجسمه در ارتباط با محیط زیست و اهمیت حفظ و نگهداری گیاهان در معرض نمایش قرار گرفته است که تعدادی با استفاده از مواد بازیافتی در راستای نشان دادن هنر نوین همسو با حفظ منابع طبیعی خلق شده اند.

سخنرانی با موضوعات "اهمیت درختکاری"، "تاثیر فرهنگ و هنر بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی" و "تاثیر آلاینده ها روی محیط زیست" و اجرای پرفورمنس موسیقی و نقاشی  و تقدیر از هنرمندان 10 اثر برگزیده نماشگاه از جمله برنامه های افتتاحیه بود.

نمایشگاه "ریشه در خاک" تا 19 اسفند ماه با نمایش آثار هنرهای تجسمی در کنار برگزاری کارگاه آموزشی از ساعت 10 تا 17 میزبان علاقه مندان است.

ترغیب و تشویق هنرمندان ایرانی در عرصه های مختلف برای ارائه ایده و طرح های متنوع با مفهوم های مختلف در جهت فرهنگسازی بهینه برای دستیابی به محیط زیست سالم و نگهداری از منابع گیاهی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

نمایشگاه "ریشه در خاک" با حمایت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و همکاری گروه هه نار و کانون هنری دایا برگزار شده است.

شناسه خبری: 3134
تاریخ انتشار: 1401/12/1613:01
هشتگ ها: #نمایشگاه ریشه در خاک, #روز درختکاری

آخرین مطالب