مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

Niavaran Cultural Historic Complex

برگزاری جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای با شعار «ایران، میراث جهانی»/ منتخب شدن گزارش پروژه مرمت ارسی کاخ موزه صاحبقرانیه در بخش گزارش تلویزیونی

چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 22:33
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: نخستین جشنواره ملّی تولیدات چند رسانه‌ای با شعار «ایران، میراث جهانی» با حضور هنرمندان 28 تا 30 بهمن 1401 در یزد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران علی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا با بیان این که نخستین جشنواره ملّی میراث فرهنگی با مشارکت استانداری یزد به مدت 3 روز، در شهر میراث جهانی «یزد» برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از جمله اهداف اصلی از برگزاری این جشنواره می‌توان به افزایش سواد میراثی در جامعه، حمایت از تولیدات چند رسانه ای در حوزه میراث فرهنگی، تقدیر و معرفی برگزیدگان آثار، بزرگداشت پیشگامان میراث‌فرهنگی و هنرمندانی که در بازنمایی و معرفی میراث فرهنگی تلاش کرده اند، اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی همچنین ادامه داد: آثار متنوع جشنواره شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، سینمایی، مستند، فضای مجازی، فیلم های تلویزیونی، پویا نمایی(انیمیشن)، عکس، نماهنگ، کلیپ، و ... است که بیش از 2925 اثر را در بر می‌گیرد.

به گفته دارابی هیأت انتخاب و داوری آثار مرکب از 51 نفر از هنرمندان و صاحب نظران در چند ماه گذشته این آثار را مورد بررسی قرار داده اند و از 30 اثر برگزیده در جشنواره با اهدای دیپلم افتخار و جوایز نقدی تقدیر خواهد شد. همچنین از 10 نفر از هنرمندان شاخص کشور نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

او با اشاره به این که شعار نخستین دوره این جشنواره «ایران، میراث جهانی» است، گفت: با هدف معرفی بهتر و بیشتر جاذبه های میراث فرهنگی کشور بیش از 200 نفر از هنرمندان و برنامه سازان و فعالان رسانه ای در این جشنواره حضور دارند و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی نیز از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ناملموس یزد بازدید خواهند کرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در پایان با بیان این که گزیده آثار جشنواره طی سه روز در سینما تک یزد برای علاقمندان به نمایش در می‌آید، افزود: 5 کارگاه آموزشی با حضور استادان و صاحب نظران در حوزه هنر و میراث فرهنگی برگزار می شود و نمایشگاه عکس از میراث ناملموس ایران که کمتر دیده و معرفی شده است، برپا خواهد شد.

 

منتخب شدن گزارش پروژه مرمت ارسی کاخ موزه صاحبقرانیه در بخش گزارش تلویزیونی 

هشت اثر در بخش مسابقه گزارش تلویزیونی نخستین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی منتخب شدند.

سفر به جهانی‌ترین شهر به تهیه‌کنندگی ایران سکینه میرطاهری، ابریشم در پیله به تهیه‌کنندگی اعظم فریدون‌مقدم، گنجینه ارزشمند در پستوی تاریخ به تهیه‌کنندگی زهرا گنج‌علی، گردشگران سفیران و راویان عزای حسینی به تهیه‌کنندگی مهدیه رضایی‌پور، مناره به تهیه‌کنندگی آقامحمدی، خیاطی با چرخ زمان به تهیه‌کنندگی زهرا گنج‌علی، گزارش پروژه مرمت ارسی کاخ موزه صاحبقرانیه به تهیه‌کنندگی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و تلخ و شیرین به تهیه‌کنندگی سکینه میر طاهری به نخستین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی راه یافتند و منتخب شدند.

شناسه خبری: 3115
تاریخ انتشار: 1401/11/2622:33
هشتگ ها: #نخستین جشنواره ملّی میراث فرهنگی, #کاخ صابقرانیه, #ارسی

آخرین مطالب