اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت دهه فجر 1401

چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 14:24
مجموعه نیاوران به مناسبت ایام مبارک دهه فجر 1401 و میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، برگزاری نمایشگاه های "رنگ و خطای دید" از مجموعه آثار ویکتور وازارلی متعلق به گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران و "مجموعه آثار لاکی موجود در گنجینه موزه های مجموعه نیاوران" در موزه کوشک احمدشاهی از جمله این برنامه ها هستند.

نمایش نسخه خطی "شرحی بر نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین (ع)" متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران، نمایش "مجموعه آثار شمایل نگاری متعلق به گنجینه موزه های مجموعه نیاوران" در موزه جهان نما و کارگاه زنده هنرهای تجسمی با عنوان "پدر وطن" برنامه هایی هستند که به مناسبت ولادت حضرت امیر المؤمنین علی (ع) تدارک دیده شده است.

برگزاری رویداد "پهلوی از نگاه دیگران" بر مبنای خاطرات اسداله علم وزیر دربار و سلسله نشست های نیاوران با موضوعات "انقلاب مردم، پایان سلطنت در ایران" و "شخصیت و شیوه رهبری امام خمینی (ره)" دیگر برنامه های دهه فجر هستند.

نمایشگاه عکس "نیاوران در بهمن 1357"، نمایشگاه "روایت تصانیف دو انقلاب؛ از مشروطه تا انقلاب اسلامی" و برگزاری نشست تخصصی به همراه نمایش فیلم مدرسه اختصاصی و اکران تصاویری از کاخ نیاوران در ایام پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی دکتر سید مسعود سید بنکدار رئیس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان بخش دیگری از برنامه ها هستند.

در این ایام به منظور آشنایی کودکان با موزه، کارگاه تخصصی ویژه کودکان با محوریت آثار موزه ای و با همکاری گروه راز گردونه در موزه خودروهای اختصاصی نیاوران برگزار می شود.

همچنین در دهه مبارک فجر، تفاهم نامه های "همکاری های علمی و فرهنگی با دانشگاه اصفهان" و "همکاری آموزشی، علمی و فرهنگی با انجمن نابینایان ایران" منعقد و امضا می شود.

رونمایی از تور مجازی مجموعه نیاوران، رونمایی از طرح روایتی مدرن از مجموعه نیاوران شامل برنامه های مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران دیگر برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستند.

شناسه خبری: 3099
تاریخ انتشار: 1401/11/1214:24
هشتگ ها: #دهه فجر, #کاخ نیاوران, #پیروزی انقلاب

آخرین مطالب