افتتاح ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران در مجموعه نیاوران

شنبه 28 خرداد 1401 - 08:26
ششمین جشنواره سراسری هنرمندان خودآموخته ایران با عنوان «سر سویدا»، عصر 27 خرداد 1401 با حضور هنرمندان در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این مراسم با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، علی عزتی بنیانگذار انجمن هنرمندان خودآموخته ایران و جمع دیگری از هنرمندان با اجرای برنامه های نقالی و شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی و گروه کر آوای شادی و همچنین سخنرانی کارشناسان در تالار آبی این مجموعه برگزار شد.

در ششمین جشنواره هنرمندان خودآموخته 50 هنرمند از سراسر کشور با نمایش آثاری همچون نقاشی، آثار حجمی و عروسک از تاریخ 27 خرداد تا 3 تیر از ساعت 10 تا 17 میزبان علاقه مندان هستند.

جشنواره یاد شده با هدف شناسایی «هنرمندان خودآموخته»، شناساندن ژانر خودآموختگی ایران و جهان، کشف گوهر خلاقیت در تمام انسان ها و حفظ و نگهداری این گوهر برای آیندگان از سوی انجمن هنرمندان خودآموخته ایران و با حمایت و همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوان برپا شده است.

گفتنی است خودآموختگان فراتر از سیستم های رایج هنری، هنرمندان خودجوش و خودانگیخته ای هستند که آموزش های مرسوم هنری را ندیده، از قراردادها و سنت های هنری پیروی نمی کنند، تکنیک ها و سبک های هنری را نمی شناسند، سرمشق و الگویی بیرون از خود ندارند و حتی هنرشان را همچون زندگی نزد خود آموخته اند.

شناسه خبری: 2978
تاریخ انتشار: 1401/3/2808:26
هشتگ ها: #هنرمندان خودآموخته, #نمایشگاه

آخرین مطالب